مشکل فعلی فعالیت‌های قرآنی صرفاً بودجه نیست / وقف را فراموش نکنیم
کد خبر: 3983446
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی:

مشکل فعلی فعالیت‌های قرآنی صرفاً بودجه نیست / وقف را فراموش نکنیم

مسئول جامعه قرآنی حضرت ولیعصر(عج) با بیان اینکه مشکل فعلی فعالیت‌های قرآنی صرفاً بودجه نیست، گفت: وقتی مردم برای انجام کاری احساس ضرورت کردند، حتماً آن را انجام می‌دهند، لذا وقتی فرهنگ وقف یا هزینه کردن برای قرآن در میان مردم به وجود آید، قطعاً مشکل بودجه فعالیت‌های قرآنی هم حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، مسئول جامعه قرآنی حضرت ولیعصر(عج) کشور، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به وضعیت بودجه‌های قرآنی گفت: درست است که مسئله بودجه برای فعالیت‌های قرآنی بسیار ضروری است، اما مشکل فعلی این فعالیت‌ها را صرفاً بودجه ندانیم.

وی افزود: وقتی مردم  برای انجام کاری احساس ضرورت کردند، حتماً آن را انجام می‌دهند به عنوان مثال احداث مسجد، مدرسه، بیمارستان و غیره لذا وقتی که فرهنگ وقف یا هزینه کردن برای قرآن کریم در میان مردم به وجود آمد، قطعاً مشکل بودجه فعالیت‌های قرآنی هم حل خواهد شد.

حسینی با طرح این سؤال که آیا اقامه عزای امام حسین(ع) در ماه محرم و صفر صدها برابر بودجه‌های کشور هزینه ندارد، گفت: صفر تا صد عزای امام حسین(ع) را مردم انجام می‌دهند زیرا این فرهنگ در میان آنان وجود دارد.


بیشتر بخوانید:


مسئول جامعه قرآنی حضرت ولیعصر(عج) با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف قرآنی گفت: اگر از تریبونی که در اختیار دارم، یا رسانه یا هر کس دیگری که دارای تریبون است این گفتمان وقف قرآنی را به وجود آوردیم، قطعاً مردم هم به این سمت سوق پیدا می‌کنند.

وی با ذکر این نکته که امام حسین(ع) شهید قرآن است و آن حضرت شهید شد تا قرآن بماند و حاکم باشد، گفت: اگر ما امام حسینی هستیم باید برای امام حسین(ع) و هدفش هزینه کنیم به عنوان مثال قرآنی را وقف کرده یا یک مال را برای دارالقرآن و  غیره وقف کرده و ثواب آن را هدیه به امام حسین(ع) کنیم.

حسینی بیان کرد: اکنون محلاتی در سطح کشور وجود دارند که یک دارالقرآن یا استاد، معلم یا محفل قرآنی ندارند لذا اگر مردم را تشویق کنیم که اموال خود را با هر سهم و توانی در راه تربیت حافظان و قاریان وقف کنند، قطعاً بسیار مثمر ثمر خواهد بود به عنوان مثال فردی به حد وسع و توانش یک قرآن را وقف کند یا بخشی از هزینه یک قرآن را وقف کند.

مسئول جامعه قرآنی حضرت ولیعصر(عج) یادآور شد: در قضیه شیوع کرونا، وقوع سیل، زلزله و غیره هیچ بودجه‌‌ای نمی‌توانست مشکل را حل کند اما وقتی مردم پای کار آمدند مشکلات حل شد پس باید مردمی باشیم. وقتی می‌گوییم ما یک مجموعه مردمی هستیم پس چرا لنگ بودجه هستیم یعنی یک مجموعه مردمی مسلماً بودجه‌های خود را از مردم تأمین می‌کند. آیا این همه مساجد و حسینیه‌ها در سطح کشور با بودجه دولت ساخته شده است، خیر عمدتاً توسط مردم و خیران و نیک‌اندیشان احداث شده‌اند به همین دلیل به نظر می‌رسد راه‌اندازی مجمع خیران قرآنی بسیار مهم است و مهم‌تر از آن، این است که اندیشه مردم را تغییر دهیم یعنی در همین زمینه رسانه استان و تریبون‌های استان از نماز جمعه، ائمه جماعات و بقاع متبرکه گفتمان‌سازی را در میان مردم انجام دهند.

انتهای پیام
captcha