تازه‌ترین واکنش‌ها به عملیات استشهادی در قلب سرزمین‌های اشغالی
کد خبر: 4047776
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱

تازه‌ترین واکنش‌ها به عملیات استشهادی در قلب سرزمین‌های اشغالی

واکنش‌ها به عملیات استشهادی در تل‌آویو ادامه دارد. حماس از موضع ترکیه و بحرین علیه این عملیات انتقاد کرد و رئیس ارتش رژیم صهیونیستی گفت که نیروهای امنیتی با شکست روبه‌رو شدند.

تازه‌ترین واکنش‌ها به عملیات استشهادی در قلب سرزمین‌های اشغالی

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش دشمن صهیونیستی درباره عملیات قهرمانانه پنجشنبه شب در تل‌آویو گفت: امنیت شهرک‌نشینان این رژیم مورد تهدید قرار گرفته و این وضعیت برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت.

کوخاوی افزود: نیروهای امنیتی با شکست بزرگی مواجه شدند، زیرا نتوانستند صحنه را کنترل کنند و عامل حادثه به‌راحتی توانست از محل خارج شود. ما قبلا از سوار شدن به اتوبوس می‌ترسیدیم اما امروز از راه رفتن در خیابان می‌ترسیم و حتی ممکن است عاملان حملات به در خانه ما بیایند.

 از سوی دیگر قاسم حازم، سخنگوی حماس به المیادین گفت: از اظهارات سفارت ترکیه در اراضی اشغالی و وزارت خارجه بحرین را که عملیات استشهادی در تل‌آویو را محکوم کرده است، ابراز تأسف می‌کنیم.

قاسم تأکید کرد: سیاست تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و مقدسات آنها یکی از اشکال تروریسم و ​​نژادپرستی در جهان است.

وی افزود: مقاومت مردم فلسطین برای دفاع از خود و مقدسات اسلامی بوده و این حقی است که تمامی قوانین بین‌المللی و موازین بشردوستانه آن را به رسمیت شناخته است.  

سفارت ترکیه در اسرائیل عملیات تل‌آویو را محکوم و اعلام کرد: ما حمله تروریستی در تل‌آویو را محکوم می‌کنیم و از افزایش تعداد حوادث اخیر نگران هستیم و به خانواده قربانیان اسرائیلی  تسلیت می‌گوییم. 

همچنین وزارت امور خارجه بحرین در بیانیه خود اعلام کرد: تیراندازی تروریستی در تل‌آویو را به شدت محکوم می‌کنیم.

حماس این عملیات را پاسخی طبیعی و مشروع به تشدید جنایات اشغالگران علیه مردم، سرزمین فلسطین، بیت‌المقدس و مسجدالاقصی خواند.

این جنبش تأکید کرد: مقاومت مردم ما در کنار هر کسی که به فکر تعرض به مقدسات و حریم ما باشد خواهد ایستاد و این ایام گواه آن است.

شامگاه پنجشنبه، مقامات اشغالگر از کشته شدن دو اسرائیلی و زخمی شدن ۱۴ نفر دیگر در نتیجه تیراندازی در مرکز تل‌آویو خبر دادند. این چهارمین عملیات در هفته‌های اخیر است که در مجموع منجر به کشته شدن ۱۱ اسرائیلی از جمله نیروهای امنیتی در بئرالسبع، الخضیره و بنی براک شد.

انتهای پیام
captcha