تجلیل گروه‌های مقاومت از عملیات در قلب سرزمین‌های اشغالی / شهادت عامل عملیات
کد خبر: 4047614
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵

تجلیل گروه‌های مقاومت از عملیات در قلب سرزمین‌های اشغالی / شهادت عامل عملیات

گروه‌ها و شخصیت‌های محور مقاومت از عملیاتی که در مرکز شهر تل‌آویو در شمال فلسطین اشغالی رخ داد و منجر به هلاکت و مجروح شدن تعدادی از صهیونیست‌ها شد تمجید کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، جنبش مقاومت اسلامی حماس شامگاه پنجشنبه عملیات قهرمانانه‌ای را که در مرکز تل‌آویو انجام شد و به کشته شدن دو اسرائیلی و مجروح شدن بیش از 14 تن دیگر انجامید، تبریک گفت.

حماس در بیانیه مطبوعاتی خود این عملیات را پاسخی طبیعی و مشروع به تشدید اشغالگری و جنایات آن علیه ملت فلسطین و سرزمین آنها، بیت‌المقدس و مسجدالاقصی دانست.

حماس افزود: تداوم تروریسم و ​​جنایات اشغالگران و تلاش آنها برای یهودی‌سازی بیت‌المقدس و ساختن معبد ادعایی خود با خون و گلوله همراه بوده است.

حماس تأکید کرد: مردم ما این اجازه را نخواهند داد و مقاومت در کنار هر کسی که به فکر تجاوز به مقدسات و حریم ما باشد خواهد ایستاد.

این عملیات حداقل در 3 نقطه مختلف در تل‌آویو انجام شد و در یکی از آنها یک رستوران هدف تیراندازی قرار گرفت و تعدادی از صهیونیست‌ها مجروح شدند.

ابو عدنان عوده، یکی از اعضای کمیته مرکزی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، نیز به نوبه خود گفت که عملیات قهرمانانه در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پاسخی طبیعی به سیاست شهرک‌سازی و حملات مکرر در مسجدالاقصی است.

هیثم ابوالغزلان، رهبر جنبش جهاد اسلامی لبنان نیز گفت: این عملیات موید این است که مردم فلسطین در مسیر جهاد و مقاومت پیش می‌روند و مقاومت تنها راه بازگرداندن زمین و مقدسات فلسطینیان است. 

طلال ابوظریفه، عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین خاطرنشان کرد: این عملیات نشان‌دهنده پیشرفت کیفی در عملکرد مقاومت و مبارزه مردم فلسطین و شکست امنیت رژیم اسرائیل است.

وی ادامه داد: جنایات اشغالگران علیه مردم ما، رزمندگان مقاومت را بر آن داشت تا عملیات را به قلب اشغالگران منتقل کنند و صهیونیست‌ها باید از آن درس عبرت بگیرند.

ابومجاهد، رهبر کمیته‌های مقاومت فلسطین در عین حال تأیید کرد که این عملیات دشمن صهیونیستی را سردرگم کرد و شکنندگی و ضعف آن را به اثبات رساند و توانایی مردم فلسطین را برای پیش بردن نبرد به عمق وجود دشمن نشان داد.

یاسر خلف، رهبر جنبش احرار فلسطینی، با بیان اینکه عملیات از نظر زمان، مکان، برنامه‌ریزی، اجرا و نتایج، با کیفیت بود، گفت: این عملیات با توجه به ادامه جنایات صهیونیست‌ها آخرین عملیات نخواهد بود.

وی افزود: این عملیات به صهیونیست‌ها این پیام را می‌دهد که با حمله به مسجدالاقصی با آتش بازی می‌کنند.

شهادت عامل عملیات تل‌آویو

رسانه‌های فلسطینی صبح امروز (جمعه) از شهادت عامل عملیات علیه نیروهای «الیمام» در نزدیکی مسجدی در منطقه «یافا» در فلسطین اشغالی خبر دادند.

فلسطین الیوم اعلام کرد که نام این عامل عملیات در تل‌آویو و تیراندازی به یک رستوران، «رعد فتحی عازم» جوان ۲۹ ساله فلسطینی، از اردوگاه جنین بوده است.

سازمان اطلاعات و امنیت داخلی صهیونیستی(شین بت) اعلام کرده است که افسران صهیونیستی مرد مسلح را در نزدیکی مسجدی در یافا در جنوب تل‌آویو پیدا کرده‌اند.

 رویترز در این باره گزارش داد: این جوان فلسطینی پس از ساعت‌ها تعقیب و گریز در شهر، روز جمعه مورد اصابت نیروهای امنیتی اسرائیل قرار گرفت.

شامگاه پنجشنبه، مقامات اشغالگر از کشته شدن دو اسرائیلی و زخمی شدن 14 نفر دیگر در نتیجه تیراندازی در مرکز تل‌آویو خبر دادند. این چهارمین عملیات در هفته‌های اخیر است که در مجموع منجر به کشته شدن 11 اسرائیلی از جمله نیروهای امنیتی در بئرالسبع، الخضیره و بنی براک شد.

انتهای پیام
captcha