مشکل اصلی در خاورمیانه رژیم صهیونیستی است
کد خبر: 4053276
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
سردبیر مجله جنگ‌های فرهنگی در گفت‌وگو با ایکنا؛

مشکل اصلی در خاورمیانه رژیم صهیونیستی است

ای. مایکل جونز (E. Michael Jones) مشکل اصلی خاورمیانه را رژیم صهیونیستی خواند و تأکید کرد: برگزاری روز قدس عامل زنده نگه داشتن بی‌عدالتی تاریخی علیه ملت فلسطین در ذهن جهانیان است.

ای. مایکل جونز (E. Michael Jones) نویسنده، استاد دانشگاه و تحلیلگر رسانه و مدیر مسئول مجله Culture Wars است. این شخصیت دانشگاهی بار‌ها در شبکه‌های راشاتودی و پرس تی وی به عنوان تحلیلگر و کارشناس حضور یافته است.

وی در گفت‌وگویی کوتاه با خبرگزاری ایکنا تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط میان برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی را عامل ایجاد تنش‌ در سرزمین‌های اشغالی عنوان کرد و گفت: مشکل اصلی در خاورمیانه رژیم صهیونیستی است؛ توافق میان برخی کشورهای عربی، این رژیم را تقویت و مشکل را بدتر خواهد کرد.

جونز دلیل اصلی شکست در حل مسئله فلسطین را روایتی از هولوکاست عنوان کرد و گفت: این روایت پس از جنگ جهانی دوم ایجاد و سپس توسط صهیونیست‌ها در هالیوود تبلیغ شد. این موضوع به صهیونیست‌ها اجازه داد تا علیه فلسطینیان بدون مجازات، مرتکب جنایت شوند، زیرا می‌دانستند که آن‌ها همیشه در دادگاه افکار عمومی که تحت کنترل خود هستند تبرئه خواهند شد.

سردبیر مجله جنگ‌های فرهنگی درباره نظر برخی ناظران که معتقدند راه‌حل دو کشوری به دلیل تنش‌های گاه‌وبیگاه در سرزمین‌های اشغالی با شکست مواجه خواهد شد، گفت: فلسطینی‌ها قبلاً کنترل سرزمین‌های زیادی را از دست داده‌اند تا از راه‌حل دو دولتی مطمئن شوند.

جونز بهترین راه‌حل برای مسئله چند دهه فلسطین را دولتی عنوان کرد که حقوق مالکیت، حق رأی و حاکمیت قانون را برای فلسطینیان تضمین کند.

وی درباره اهمیت و تأثیر روز قدس گفت: روز قدس از این جهت مهم است که بی‌عدالتی تاریخی علیه ملت فلسطین را در ذهن جهانیان زنده نگه می‌دارد.

انتهای پیام
captcha