حمایت از مسجدالاقصی؛ شعار مراکز تابستانه قرآن در اردن
کد خبر: 4073283
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷

حمایت از مسجدالاقصی؛ شعار مراکز تابستانه قرآن در اردن

مسئولان وزارت اوقاف اردن اعلام کردند که 120 هزار دانش آموز دختر و پسر در استان‌های مختلف این کشور از هفته گذشته در فعالیت‌های تابستانه حفظ قرآن با شعار «مسجد‌الاقصی حقی ابدی است»، مشارکت دارند.

مراکز قرآن در اردنبه گزارش ایکنا به نقل از الرای، حاتم السحیمات، معاون دبیرکل وزارت اوقاف اردن و مدیر حوزه آموزش دینی این وزارتخانه در جریان بازدید از مراکز حفظ قرآن در  شهر «اربد» در شمال اردن گفت: 2هزار و 360 مرکز قرآنی تابستانه تحت نظارت وزارت اوقاف دایر شده‌اند که 120 هزار دانش‌آموز دختر و پسر در آن مشغول یادگیری قرآن هستند.

وی با اشاره به اهتمام فرزندان اردنی و خانواده‌هایشان به حفظ کتاب خدا گفت: امسال مراکز تابستانه قرآنی با شعار «الاقصی تحت قیمومیت خاندان هاشمی و حقی ابدی است»، کلید خورده است تا کودکان و نوجوانانمان را با عقیده دفاع از مسجد‌الاقصی به عنوان حق همه مسلمانان و قیمومیت تاریخی خاندان هاشمی بر آن پرورش دهیم.

السمیحات افزود در سال‌های آینده وزارت اوقاف اردن تعداد مراکز تابستانه قرآنی را بیشتر خواهد کرد که این مراکز به موازات مراکز دائمی و دارالقرآن‌هایی هستند که در همه طول سال فعالیت می‌کنند.

لمیس الهزیم، مدیر امور بانوان وزارت اوقاف اردن هم تأکید کرد که قریب به 35 هزار دانش‌آموز دختر در مراکز تابستانه حفظ قرآن که از هفته گذشته آغاز شده است، حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 230 معلم قرآن زن به این دانش آموزان قرآن آموزش می‌دهند، گفت 230 نفر آنها از بانوان داوطلب در این زمینه هستند و ثبت نام در کلاس‌های تابستانه قرآن رایگان است.

الهزیم همچنین تأکید کرد که 21 مرکز قرآنی تابستانه در استان‌های مختلف اردن با اسامی اماکن مسجد‌الاقصی و قدس شریف نام‌گذاری می‌شوند تا با شعار فعالیت‌های قرآن امسال که الاقصی تحت قیمومیت خاندان هاشمی و حقی ابدی است، منطبق باشد.

به گفته الهزیم مهم‌ترین اهداف دایرشدن مراکز تابستانه قرآنی دعوت کودکان و نوجوانان به روی آوردن به کتاب خدا و قرائت درست قرآن است و همچنین تلاش می‌شود از این طریق نقش مساجد در تبلیغ و تربیت قرآنی به دور از اختلافات فقهی و فکری احیا شود؛ علاوه بر این، نسل مسلمان به قدس و مقدسات اسلامی و مسجد‌الاقصی متصل می‌شود.

این مسئول اردنی گفت که برترین‌های این دوره‌های آموزشی قرآن برای شرکت در مسابقات کشوری و بین‌المللی حفظ و تلاوت قرآن کریم انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام
captcha