همکاری قرآنی آستان مقدس حسینی و دیوان اوقاف شیعی
کد خبر: 4079672
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

همکاری قرآنی آستان مقدس حسینی و دیوان اوقاف شیعی

سومین جلسه کمیته عالی قرآنی به ریاست دیوان وقف شیعی و عتبات عالیات به میزبانی دارالقرآن الکریم در کربلای معلا برگزار شد.

به گزارش ایکنا ‌به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی، سومین جلسه کمیته عالی قرآنی به منظور هماهنگی در برگزاری فعالیت‌های قرآنی به ریاست دیوان وقف شیعی و بقاع مقدسه و با میزبانی دارالقرآن الکریم در شهر مقدس کربلا برگزار شد.

به گفته محمد خلیل، مسئول رسانه‌ای معاونت قرآن کریم در آستان مقدس حسینی سومین جلسه کمیته عالی قرآنی به ابتکار ریاست دیوان وقف شیعی و با حضور اکثریت اعضا برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه بحث فعال‌سازی همکاری‌های مشترک و موافقت با تهیه نظام‌نامه فعالیت کمیته مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین بر همکاری مشترک در انجام طرح‌های بزرگ قرآنی نیز تأکید شد.

خلیل تصریح کرد: حاضران همچنین بر ارتباط و هماهنگی به منظور ارتقای وضعیت فعالیت‌های قرانی در عراق تأکید کرده و با توجه به جایگاه عتبات عالیات و نقش اساسی آنها در تحکیم فرهنگ قرآنی در عراق، از افزایش تلاش‌ها برای تقویت فعالیت‌های قرآنی در این بقاع متبرکه خبر دادند.

دارالقرآن الکریم وابسته به آستان مقدس حسینی در سال‌های اخیر برنامه‌های گسترده‌ای را به منظور ارتقای فعالیت‌های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی در عراق و جهان اسلام به اجرا گذاشته است. استعدادیابی، برگزاری مسابقات بین‌المللی و کشوری در رشته‌های مختلف و همچنین تبادل تجربیات با سایر مراکز قرآنی جهان اسلام بخشی از این تلاش‌ها بوده است.

انتهای پیام
captcha