سید حسن نصرالله: بر جهاد تبیین متمرکز شویم
کد خبر: 4076496
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۲

سید حسن نصرالله: بر جهاد تبیین متمرکز شویم

دبیر کل حزب الله با بیان اینکه شعار یا مهدی عنوان خلاص و رهایی کل بشریت است، گفت: ایمان به خدا و نجات قطعی بشریت با ظهور حضرت مهدی (عج) و حضرت مسیح(ع) بخشی از جهاد تبیین است که حجت را بر مردم تمام می‌کند و دشمن را آزار می‌دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، در نهمین شب محرم ۱۴۴۴ هجری قمری تأکید کرد: برخی رژیم‌ها می‌خواهند ما را متقاعد کنند که اسرائیل کبوتر صلح است؛ اما این رژیم بر کشتار و جنایت بنا شده است.

وی با بیان اینکه برخی دنبال وارونه کردن حقیقت هستند در حالی که اسرائیل متکی بر ارتکاب جنایات است، گفت: مقاومت در لبنان و فلسطین ثابت کرده که ارتش رژیم صهیونیستی شکست می‌خورد و خوار می‌شود.

نصرالله گفت: دشمن تلاش می‌کند نقاط ضعف ملت‌های مقاومت را برجسته و بزرگنمایی کند چیزی که منجر به یأس و نومیدی می‌شود.
وی افزود: برخی جنگ‌های نظامی هدف از تخریب‌ها در آن روانی است.

نصرالله گفت: تجربه ثابت کرده است که آمریکا از نظر سیاسی و میدانی شکست خورده است همان طور که در عراق، افغانستان، ایران، یمن، سومالی، ونزوئلا و کوبا شکست خورده است.

نقاط ضعف دشمن را نشان دهیم 

دبیر کل حزب الله تأکید کرد: ما باید نقاط قوت خود و نقاط ضعف دشمن را نشان دهیم و از آن در رویارویی استفاده کنیم.
دبیر کل حزب الله با طرح این سؤال که وضعیت اقتصادی کشورهای سازشگر با اسرائیل چگونه است گفت: مصر و اردن از نظر اقتصادی چه عایدشان شده است؟
نصرالله تأکید کرد: سکوت در برابر این تجاوز و پاسخ ندادن به آن دشمن را به ارتکاب ترورهای بیشتر علیه فرماندهان مقاومت تشویق می‌کند.
دبیر کل حزب الله گفت: رژیم اشغالگر گمان می‌کرد مقاومت هرگز پاسخ نمی‌‎دهد و در این ارزیابی خود اشتباه کرد و دست مقاومت دست برتر خواهد بود.
نصرالله با بیان اینکه مقاومت امروز از هر زمان دیگری قوی‌تر است گفت: به دشمن توصیه می‌کنم دست از ارسال پیام‌‎های تهدیدآمیز برای لبنان بردارد، زیرا مقاومت در برابر تجاوز سکوت نمی‌کند.
دبیر کل حزب الله گفت: هر کسی در برابر جنایت دشمن در غزه سکوت کند محکوم است این حق ملت فلسطین است که به این تجاوز با هر ابزار مناسب و در زمان و مکان مناسب پاسخ دهد.

نصرالله با بیان اینکه دشمن همیشه محاسبات غلطی دارد درباره فلسطین تهدید می‌کند و منظورش لبنان است، گفت: آنچه در غزه می‌گذرد، ساعت به ساعت دنبال می‌کنیم... اشتباه می‌کنند که فکر می‌کنند ما ترسی به دل راه می‌دهیم. مقاومت مترصد نشسته است. فکر می‌کردند غزه پاسخ نمی‌دهد... دشمن هر آنچه می‌گوید و انجام می‌دهد، ذره‌ای در دل ما ترس نمی‌اندازد. ما به قدرت خدا و بزدلی دشمن ایمان داریم. مقاومت لبنان ساکت نخواهد ماند.

امید به وعده نصرت الهی بخشی از جهاد تبیین است

دبیر کل حزب الله بر لزوم تقویت امید، گفت: هر کسی که به خدا ایمان دارد،‌ ناامید نمی‌شود و به وعده الهی ایمان دارد. این هم بخشی از جهاد تبیین است. یکی از نقاط قوت ما که دشمن را اذیت می‌کند، بازگشت حضرت مسیح علیه السلام با ظهور امام مهدی (عج) است. جایی برای ناامیدی نیست. ما به نجات قطعی امیدواریم؛ از همین رو سرود سلام یا مهدی (سلام فرمانده) آنان را آزار می‌دهد.

وی افزود: یا مهدی، عنوان خلاص و رهایی کل بشریت است. ببینید که در ایام امام حسین(ع) در کربلا، حضرت زینب در مجلس یزید، چه گفت؟ گفت، هر نیرنگی داری به کار ببر، هر تلاشی می‌توانی انجام بده. تو نمی‌توانی وحی [محمد] را بکشی. اگر فکر می‌کنی که نبرد اسلام با جاهلیت تمام شده تو در اشتباهی. این زن که سر برادرش مقابلش بود، با امید صحبت کرد. با نگاه به آینده صحبت کرد. باید بر جهاد تبیین متمرکز شویم تا ایمان مردم به خدایشان تقویت شود.

دبیر کل حزب الله با بیان اینکه دشمن با دروغ و اتهام‌زنی به دنبال تأثیرگذاری بر افکار عمومی است، گفت: گاهی یک شایعه در بحبوحه جنگ، سرنوشت آن را تغییر می‌دهد. ایجاد شبهه در مسائل سیاسی، عقیدتی و مسائل مختلف زندگی از حربه‌های دشمن است.

نصرالله با بیان اینکه جهاد تبیین موجب ناامیدی دشمن می‌شود، افزود: وقتی وارد جهاد تبیین می‌شویم، به نسبت‌های مختلف موفق خواهیم شد. خداوند وقتی به رسولش فرمود، رسالتت را ادا کن و ایشان ادا کرد، خدا چه فرمود؟ فرمود،‌ امروز دشمن از شما ناامید شد... از نتایج جهاد تبیین، اتمام حجت بر مردم است و فردای قیامت نمی‌گویند که به ما نگفتید. 

انتهای پیام
captcha