مترجم کره‌ای قرآن جایزه خدمت به اسلام گرفت
کد خبر: 4112758
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶

مترجم کره‌ای قرآن جایزه خدمت به اسلام گرفت

حامد چوی یونگ کیل، استاد مطالعات اسلامی در دانشگاه‌های میئونگجی و هانکوک و مترجم قرآن به زبان کره‌ای، برنده جایزه ملک فیصل در بخش خدمت به اسلام شد.

حامد چوی یونگ کیل، مترجم کره‌ای قرآن

به گزارش ایکنا به نقل از عمان نیوز، در پی اعلام اسلامی برندگان جایزه ملک فیصل که از سوی فرماندار منطقه مکه مکرمه صورت گرفت، این جایزه در بخش «خدمت به اسلام» امسال به طور مشترک به دکتر حامد چوی یونگ کیل، استاد سابق مطالعات اسلامی در دانشگاه‌های میئونگجی و هانکوک و رئیس صندوق هبه اسلامی کره جنوبی و همچنین ناصر بن عبدالله الزعابی، رئیس شورای دائمی صندوق همبستگی اسلامی و رئیس شورای امنای دانشگاه اسلامی نیجر، از امارات متحده عربی رسید.

حامد چوی یونگ کیل، به دلیل فعالیت‌های عمده خود از جمله ترجمه مناسب آثار اسلامی به زبان کره‌ای نقش مهمی در معرفی فرهنگ اسلامی در منطقه خاور دور به‌ویژه در میان جوامعی داشته است که به زبان کره‌ای سخن می‌گویند. از جمله این کتاب‌ها می‌توان به ترجمه معانی قرآن کریم به زبان کره‌ای به سفارش مجمع چاپ قرآن کریم ملک فهد، ترجمه چهل حدیث، ریاض الصالحین، مختصر صحیح بخاری، معجم فهرست الفاظ قرآنی کریم و «نبی محمد(ص)» اشاره کرد.

وی همچنین با ارائه درس‌ها و سخنرانی‌های فراوان، سازمان‌دهی دوره‌هایی برای معرفی و حمایت از اسلام و آموزش زبان عربی و علوم اسلامی در دانشگاه میئونگجی و دانشگاه هانکوک اقدامات بسیاری را در راستای معرفی قرآن و علوم اسلامی در کره جنوبی به انجام رسانده است.

دکتر چوی پیش‌تر نیز جایزه بین‌المللی ترجمه ملک عبدالله بن عبدالعزیز را برای ترجمه کتاب «نبی محمد(ص)» به زبان کره‌ای دریافت کرده بود.

انتهای پیام
captcha