تعطیلی روز عید فطر در مدارس «مورستاون» نیوجرسی
کد خبر: 4125612
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۴

تعطیلی روز عید فطر در مدارس «مورستاون» نیوجرسی

مدارس مورستاون در ایالت نیوجرسی آمریکا از سال آینده در روز عید فطر تعطیل خواهند بود.

به گزارش ایکنا به نقل از The Patch، مدارس دولتی شهر مورستاون (موریستاون) به سایر مدارس دولتی ایالت نیوجرسی آمریکا می‌پیوندند که به دانش‌آموزان در طول تعطیلات مسلمانان یک روز تعطیلی می‌دهند.

این تصمیم بعد از جلسه مقامات آموزشی این ایالت گرفته شد که به اتفاق آرا در 21 فوریه (2 اسفند) تقویم مدارس 2024 ـ 2023 ایالت نیوجرسی را که شامل به رسمیت‌شناختن عید فطر است، تصویب کردند.

این اولین تعطیلات مسلمانان است که در تقویم مدارس مورستاون به رسمیت شناخته شده است. پیش از این مدارس این ناحیه برای چند تعطیلی مرتبط با مراسم دینی مسیحیان و یهودیان تعطیل بودند.

مسلمانان جمعیت رو به رشدی را در مورستاون نشان می‌دهند.

بر اساس اعلام شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی (CAIR-NJ) در نیوجرسی، نزدیک به 30 مدرسه در این ایالت برای عید فطر امسال تعطیل خواهند شد. به گفته این شورا مورستاون همچنین اولین منطقه در شهرستان برلینگتون در نیوجرسی بود که این تعطیلات را به رسمیت شناخت.

براساس قوانین ایالتی، دانش‌آموزان در مناطقی که تعطیلات را به رسمیت نمی‌شناسند می‌توانند یک روز مرخصی موجه دریافت کنند. اما شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی در نیوجرسی می‌گوید که این کار دانش‌آموزان را سردرگم می‌کند که آیا باید تعهدات تحصیلی را بر وظایف دینی خود ترجیح دهند یا بر عکس.

طبق تحقیقات مؤسسه آماری پیو(Pew)، مسلمانان 3 درصد از ساکنان نیوجرسی را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha