شهادت سه جوان فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست به «جنین»/ واکنش حماس و جهاد اسلامی + فیلم
کد خبر: 4127039
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

شهادت سه جوان فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست به «جنین»/ واکنش حماس و جهاد اسلامی + فیلم

نظامیان صهیونیست صبح امروز، 18 اسفندماه، با یورش به شهرک «جبع» در جنوب «جنین» واقع در کرانه باختری رود اردن، سه جوان فلسطینی را به شهادت رساندند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الجزیره نت»، یگان ویژه ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی صبح امروز با سلاح‌های سنگین و خودروهای نظامی و زرهی به شهرک «جبع» واقع در جنوب جنین در شمال کرانه باختری اشغالی یورش بردند.

یگان ویژه ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در جریان این حمله به سمت خودروی یک شهروند فلسطینی در ورودی شهرک «جبع» در جنین شلیک کردند که منجر به تنش و درگیری مسلحانه با نیروهای مقاومت فلسطین شد.

به گفته شاهدان عینی، همزمان با ورود انبوهی از نیروهای کمکی یگان ویژه ارتش رژیم اشغالگر، تک تیراندازان این رژیم از پشت بام یک خانه در شهرک «جبع» در جنین بالا رفتند.

منابع محلی از شهادت 3 شهروند فلسطینی در حادثه خبر دادند که در داخل خودروی خود مورد هدف نظامیان اشغالگر قرار گرفتند.

خبرگزاری رسمی فلسطین(وفا) اعلام کرد که در جریان حمله یگان ویژه رژیم صهیونیستی به جنین، سه جوان فلسطینی به نام‎‌های «أحمد محمد فشافشة»، «سفيان فاخوري»، و «نايف أحمد الطبش ملايشة» به شهادت رسیدند.

نظامیان ارتش رژیم اشغالگر صهیونیست سه‌شنبه گذشته نیز اقدام به اجرای یک عملیات نظامی ویژه در جنین کردند که بر اثر این حمله 6 جوان فلسطینی بر اثر این حمله به فیض شهادت نائل شدند.

ترور جوانان فلسطینی عاملی برای افزایش سطح انتفاضه در کرانه باختری است

جنبش مقاومت جهاد اسلامی (حماس) صبح امروز پنجشنبه به عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن 3 جوان فلسطینی در اردوگاه جنین واکنش نشان داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین حازم قاسم در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: خون شهدای قهرمانی که امروز توسط اشغالگران در منطقه جبع در شهر جنین ترور شدند برای مردم فلسطین جاری شد.

وی افزود: این خون‌ها عاملی برای افزایش سطح انتفاضه در کرانه باختری اشغالی خواهد بود.

قاسم ادامه داد: اشغالگران نمی‌توانند در نبرد علیه مردم فلسطین به پیروزی قطعی دست یابند لذا به ارتکاب چنین جنایاتی علیه جوانان انقلابی دست می‌زنند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ملت فلسطین و مقاومت قهرمان آن می‌تواند هزینه جنایات اشغالگران را به آنان تحمیل کرده و آنها را به خاطر این اقدامات تروریستی مجازات نماید.

قاسم تاکید کرد این نبردی میان ملت فلسطین و اشغالگران بوده و تنها با پیروزی فلسطینیان و تحقق اهداف آنان متوقف می‌شود و این ملت به طور قطع در این نبرد پیروز خواهد شد.

از سوی دیگر طارق سلمی سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد شهادت این 3 جوان فلسطینی تنها مقاومت و ایستادگی مردم برای ادامه راه آزادی را تقویت می‌کند.

وی گفت: تقابل با دشمن ادامه داشته و تجاوزات مکرر صهیونیست‌ها این مسئولیت را برای ما ایجاد می‌کند با در دفاع از ملتی که خون فرزندانش به دست جنایتکاران دولت اشغالگر و ارتش آن ریخته می‌شود دفاع کنیم.

سخنگوی جهاد اسلامی تاکید کرد مسئولیت کامل این ترور متجاوزانه که جنایتی وحشیانه است بر عهده اشغالگرانی است که آن را در منطقه جبع در استان جنین مرتکب شدند

انتهای پیام
captcha