رژیم صهیونیستی به دنبال گسترش عادی‌سازی با 4 کشور جدید
کد خبر: 4126673
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

رژیم صهیونیستی به دنبال گسترش عادی‌سازی با 4 کشور جدید

رژیم صهیونیستی در حال مذاکره با چهار کشور دیگر برای عادی‌سازی و توسعه روابط است.

به گزارش ایکنا، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که تل‌آویو در حال مذاکره با اندونزی، سومالی، نیجر و موریتانی برای گسترش توافق‌نامه موسوم به پیمان ابراهیم است.

به گزارش اسرائیل هیوم، در حالی که گفته می‌شود مذاکرات در مورد عادی‌سازی پیش‌بینی شده با عربستان متوقف شده، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در حال کار بر روی گسترش توافق نامه‌های عادی‌سازی هستند که با چهار کشور عربی در سال 2020 امضا شد.

در این گزارش آمده که این امر ممکن است ماه‌های آینده و با انجام مذاکرات در مورد پیوستن چهار کشور دیگر به توافق‌نامه انجام شود.

گفته می‌شود نتانیاهو مذاکراتی را که با میانجیگری مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا از جمله آنتونی بلینکن، جیک سالیوان و آموس هوچستاین انجام می‌شود، ترویج می‌کند.

طبق گزارش‌ها، پیشرفته‌ترین مذاکرات با موریتانی در حال انجام است و همانطور که کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی هفته گذشته در دیدار با همتای آلمانی خود اشاره کرد کوهن از او خواست به تل‌آویو کمک کند تا در مورد عادی‌سازی روابط با موریتانی و نیجر پیشرفت حاصل شود.

عادی‌سازی روابط با این چهار کشور در حالی صورت می‌گیرد که برخلاف دولت‌های امارات متحده عربی، بحرین، سودان و مراکش، ملت‌ها و افکار عمومی از پروژه عادی‌سازی‌ ناراضی بوده و آن را خیانت به آرمان فلسطین می‌دانند.

انتهای پیام
captcha