تلاش نتانیاهو برای انتقال سفارت ایتالیا به قدس
کد خبر: 4127143
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰

تلاش نتانیاهو برای انتقال سفارت ایتالیا به قدس

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سفر به ایتالیا تلاش کرده است تا موافقت مقامات این کشور را برای انتقال سفارت خود به قدس اشغالی به دست آورد.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه عربی 21، در بحبوحه تشدید اعتراضات داخلی رژیم صهیونیستی نسبت به تغییرات قضایی که دولت در نظر دارد اعمال کند، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم روز پنجشنبه سفر خارجی خود را به ایتالیا آغاز کرد و با جورجیا ملونی، نخست وزیر این کشور، دیدار کرد.

وی در این سفر با اعضای جامعه یهودیان ایتالیا نیز ملاقات خواهد کرد و درباره مسائل مربوط به فلسطین و پرونده ایران با مقامات ایتالیایی گفت‌وگو می‌کند. این درحالی است که اسرائیلی‌های مقیم رم در اندیشه راه‌اندازی تظاهراتی علیه نتانیاهو هستند.

به گفته کارشناسان، روی کارآمدن یک دولت راستگرا در ایتالیا، مقامات رژیم صهیونیستی را امیداوار کرده است تا اینکه بتوانند برخی از برنامه‌های خود را عملیاتی کنند. به ویژه اینکه مقامات دولت جدید ایتالیا در پرونده‌های مربوط به رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، موضعی در مخالفت با این رژیم اتخاذ نکرده‌اند.

برهمین اساس، گفته می‌شود که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سفر خود به ایتالیا تلاش می‌کند همتای ایتالیایی‌اش را قانع کند که سفارت کشورش در سرزمین‌های اشغالی را به قدس منتقل کند.

انتهای پیام
captcha