دومین همایش امام رضا(ع) و گفت‌و‌گوی ادیان برگزار می‌شود
کد خبر: 4136301
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

دومین همایش امام رضا(ع) و گفت‌و‌گوی ادیان برگزار می‌شود

همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌و‌گوی ادیان توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و دانشگاه امام صادق(ع)، با همکاری مراکز مختلف دانشگاهی و حوزوی داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

ارسال/ دومین همایش  امام رضا (ع) و گفت‌و‌گوی ادیان برگزار می‌شودمحسن شرفایی، دبیر اجرایی همایش بین‌المللی «امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان» در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: هم‌اکنون دو همایش از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در حال اجراست؛ یکی همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان و دیگری همایش بین‌المللی الهیات زیارت که اولین دوره همایش اول در سال 1398 برگزار شد و هم‌اکنون دومین دوره آن در حال اجراست. 

وی با بیان اینکه اولین پیش‌نشست همایش بین‌المللی زیارت در آستانه دهه کرامت برگزار خواهد شد به اهداف همایش امام رضا و گفت‌وگوی ادیان پرداخت و افزود: گفت‌وگو برای ارتقاء زندگی مسالمت‌آمیز میان پیروان ادیان و مذاهب مختلف، تقویت تعامل علمی میان اندیشمندان ادیان مختلف، تقویت تعامل علمی میان مراکز و مؤسسات علمی وابسته به ادیان، همفکری ادیان و مذاهب در چالش‌های اجتماعی دوره معاصر از جمله مهمترین اهداف این دوره از همایش است.

شرفایی تصریح کرد: این همایش به خصوص با تاکید بر موضوع خانواده به عنوان نهادی مقدس د ر همه ادیان برگزار خواهد شد و سرفصل مهم ما همین موضوع خواهد بود زیرا نقش خانواده در حفظ بنیادهای یک جامعه بسیار مهم است. 

دبیر اجرایی این همایش اضافه کرد: علاقه‌مندان برای ارسال مقاله این همایش تا شهریورماه امسال فرصت دارند و اصل مقالات را هم می‌توانند تا پایان آذرماه ارسال کنند و احتمال تمدید این فرصت با توجه به استقبال مخاطبان وجود دارد و همایش هم  در زمستان امسال و یا ابتدای سال بعد در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

شرفایی بیان کرد: حدود 30 نشست داخلی و خارجی برای این همایش در نظر گرفته شده است که هشت پیش‌نشست در کشورهای مختلف اروپایی، کشورهای حوزه خلیج فارس و شرق آسیا مانند چین و ژاپن به صورت مجازی و یا حضوری برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی این همایش اظهار کرد: ارسال مقاله برای این همایش عام است و همه علاقه‌مندان می‌توانند اقدام کنند و راه ارسال مقالات هم از طریق سامانه«https://irirdialoguefa.ir/» خواهد بود. در این سامانه همه اطلاعات مرتبط با همایش بیان شده است. 

وی افزود: روش‌شناسی گفت‌وگوی ادیان و ادیان و خانواده دو محور اصلی همایش هستند که هر کدام چندین موضوع را در بر می‌گیرند که از جمله می‌توان به رویکردهای فلسفی، تجربی، روان‌شناختی به عنوان موضوعات محور نخست و راهبردهای الهیاتی در نگه‌داشت خانواده، همگرایی ادیان در برابر تهدید خانواده، ادیان و انگاره‌های خانواده، الهیات جنسیت، مواجهه ادیان با ساختارهای رقیب خانواده و مواجهه ادیان با نقش‌های خانوادگی به عنوان موضوعات محور دوم اشاره کرد. 

وی تاکید کرد: این همایش توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و دانشگاه امام صادق(ع) و با همکاری مراکز مختلف دانشگاهی و حوزوی داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha