رشد اسلام‌هراسی در جهان حاصل نبرد ادعایی آمریکا با تروریسم است
کد خبر: 4139641
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
استاد حقوق دانشگاه آمریکایی:

رشد اسلام‌هراسی در جهان حاصل نبرد ادعایی آمریکا با تروریسم است

یک استاد دانشگاه در آمریکا جنگ‌افروزی این کشور به بهانه تروریسم را عامل گسترش اسلام‌هراسی در گوشه و کنار جهان دانست.

خالد علی بیدون، نویسنده کتاب «جنگ‌های صلیبی جدید»

به گزارش ایکنا به نقل از تی آر تی،  خالد علی بیدون، نویسنده کتاب «جنگ‌های صلیبی جدید: اسلام‌هراسی و جنگ جهانی علیه مسلمانان» می‌گوید جنگ آمریکا با تروریسم، عامل تشدید احساسات ضد مسلمانان در جهان است و اروپا به بستری برای اسلام‌هراسی تبدیل شده است.


این محقق و نویسنده معتقد است که لفاظی ایالات متحده در مورد به اصطلاح جنگ با تروریسم عامل گسترش جهانی احساسات ضد مسلمانان بوده و نفرت فزاینده مذهبی علیه جامعه مسلمان را پروژه استعماری نو نامیده است.

کتاب «جنگ‌های صلیبی جدید: اسلام‌هراسی و جنگ جهانی علیه مسلمانان» اثر خالد علی بیدون که اخیراً منتشر شده، به‌عنوان یک مطالعه راهگشا در این زمینه برای بررسی دقیق این موضوع مورد استقبال قرار گرفته است.

بیدون که از اعضای هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه ایالتی وین (Wayne State University) در ایالات متحده است، افزود: اسلام‌هراسی ابزار و سلاحی است که ایالات متحده برای پیشبرد قدرت جهانی خود و تصرف منابع طبیعی کشورها مانند نفت در عراق استفاده می‌کند.

او ادامه داد: من این عنوان را به این دلیل انتخاب کردم که اصطلاح «جنگ صلیبی» برای توصیف درگیری تاریخی بین اسلام و مسیحیت استفاده می‌شود. هنگامی که 21 سال پیش جنگ علیه تروریسم آغاز شد، جورج بوش، رئیس جمهور ایالات متحده، آن را «جنگ صلیبی» نامید. بنابراین من از این دو رویداد برای نامگذاری کتاب خود استفاده کردم.

بیدون می‌گوید که علاوه بر تحقیقات گسترده برای کتاب، با افرادی که در بسیاری از کشورها مانند هند، چین، فرانسه و کانادا در معرض نفرت ضد مسلمانان قرار داشتند، مصاحبه کرده است. هدف او در هنگام نگارش این کتاب، درک احساسات و افکار جامعه مسلمانی بود که در کشورهای مختلف برای حیات مبارزه می‌کردند.

او می‌گوید که احساسات ضد مسلمانان در همه کشورها یکسان نیست. وی گفت: اسلام‌هراسی را مسلمانان به روشی مشابه تجربه نمی‌کنند. این واقعاً بستگی دارد که آنها کجا هستند، در کدام کشور زندگی می‌کنند، هویت آنها چیست. اسلام‌هراسی که مسلمانان اویغور تجربه می‌کنند با آنچه ما تجربه می‌کنیم بسیار متفاوت است.

بیدون با تکیه بر مشاهدات خود بر اساس مصاحبه‌هایی که در کشورهای اروپایی انجام داده است، می‌گوید که اروپا به دلایل بسیاری به کانون خصومت مسلمانان تبدیل شده است. از آنجایی که مسلمانان به دین خود عمل می‌کنند، زنان روسری می‌پوشند، مردان مسلمان لباس سفید می‌پوشند و ریش می‌گذارند و به مساجد می‌روند، برای اروپایی‌ها آسان است که به خاطر دین علیه آنها  تبعیض قائل شوند.

او همچنین خاطرنشان می‌کند که مسلمانان احساس می‌کنند که همیشه تحت نظر هستند. مسلمانان به‌عنوان قربانیان سیاست‌های مخرب مانند نظارت، با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند و حریم خصوصی افراد اغلب به دلیل سوء‌ظن به تروریسم نقض می‌شود. او می‌افزاید که تبعیض علیه مسلمانان در بالاترین حد خود قرار دارد.

بیدون می‌گوید: وقتی برای شغلی درخواست استخدام می‌کنم و در رزومه‌ام می‌بینند که نام من خالد علی بیدون است، کارفرمایان ممکن است در مورد استخدام من به جای فردی مثلاً با نام ادوارد اسمیت تردید کنند. اگر یک زن مسلمان در هنگام مصاحبه شغلی روسری به سر داشته باشد به دلیل ظاهرش مورد تبعیض قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha