محور مقاومت طلیعه شکل‌گیری نظام جدید در منطقه و جهان است
کد خبر: 4140005
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
فرستاده ویژه دبیرکل حزب الله لبنان:

محور مقاومت طلیعه شکل‌گیری نظام جدید در منطقه و جهان است

حسن عزالدین، نماینده پارلمان لبنان و فرستاده ویژه دبیرکل حزب الله لبنان گفت: امروز ما محوری قوی تشکیل داده‌ایم که می‌تواند مقدمه زوال رژیم صهیونیستی در منطقه باشد و این امر خود طلیعه شکل‌گیری نظام جدید در منطقه و جهان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حسن عزالدین، نماینده پارلمان لبنان و فرستاده ویژه دبیرکل حزب الله لبنان امروز، ۲۰ اردیبهشت طی سخنانی در مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی «هندسه نظم جدید جهانی» در ابتدای سخنان خود پس از درود به پیامبر(ص) و خاندان مطهرش(ع) سلام گرم سید حسن نصرالله و مردم لبنان را از سرزمین مقاومت به ایران و مردم ایران ابلاغ و تأکید کرد: محتوای این سخنرانی پس از گفت‌و‌گو با سید حسن نصرالله تنطیم شده است. نقش محور مقاومت در تحولات اخیر مهمترین بخش این نطق بود و اینکه چگونه محور باید با تحولات مواجه شود و احتیاجات محور مقاومت در شرایط فعلی چیست؟.

وی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را نخستین رخنه در نظام دوقطبی جهان توصیف کرد که شعار نه شرقی و نه غربی را مطرح کرد و افزود: این خروش نماد استقلال و حمایت از مستضعفان بود.

عزالدین خاطرنشان کرد: تحولات دیگر نیز در این راه ایجاد شد؛ جنگ دوم خلیج فارس، پایان جنگ لبنان، فروپاشی شوروی و پیمان ورشو، آمریکا را به این باور رساند که می‌تواند تنها تصمیم‌گیر جهان باشد اما شکست آمریکا در حل مسئله فلسطین از خلال کنفرانس مادرید و بعدها شکست در افغانستان، عراق و سوریه نشان داد که وضعیت به شکلی که ترسیم شده نیست و در نهایت شکست رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان که برای نخستین بار در تاریخ تجاوزات خود این رژیم با خفت و خواری مجبور به ترک جنوب لبنان شد؛ آغازگر صفحه جدیدی در تحولات منطقه بود.

به گفته وی پس از آن بود که آمریکا حمایت از گروه‌های تکفیری را در پیش گرفت که با هوشیاری مردم منطقه و به‌ویژه رهبر معظم ایران این توطئه ناکام ماند.

عزالدین در ادامه، حکمت رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) را در اتخاذ تصمیم بزرگ مبارزه با هیمنه و طرح‌های آمریکایی ـ صهیونیستی خارج از ایران، ستود و نقش این تصمیم را در مقابله با توطئه‌ها در سوریه، عراق و یمن بسیار محوری و کلیدی دانست.

به گفته وی از خلال این تصمیم و مقاومت بود که طرح‌های تسلط بر عراق، سوریه، لبنان و یمن شکست خورد و امروز این سرزمین‌ها پشتوانه و بخشی از محور مقاومت هستند.

وی همچنین به وضعیت متزلزل رژیم صهیونیستی در داخل اشاره کرد که به گواه رئیس این رژیم از خطرناک‌ترین بحران‌های پیش روی این رژیم است.

عزالدین در پایان سخنان خود تأکید کرد: امروز ما محوری قوی تشکیل داده‌ایم که می‌تواند مقدمه زوال رژیم صهیونیستی در منطقه باشد و این امر خود طلیعه شکل‌گیری نظام جدید در منطقه و جهان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha