اهمیت همراهی ایران و سوریه در مواجهه با گردنکشی آمریکا و رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4139996
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
رئیس ستاد کل ارتش سوریه تأکید کرد:

اهمیت همراهی ایران و سوریه در مواجهه با گردنکشی آمریکا و رژیم صهیونیستی

سپهبد عبدالکریم محمود ابراهیم گفت: همراهی ایران و سوریه به عنوان میراث‌داران دو تمدن بزرگ منطقه در مواجهه با گردنکشی آمریکا و مواجهه با رژیم صهیونیستی نقش مهمی در تغییر وضعیت منطقه و جهان دارد که در سفر رئیس جمهور ایران به سوریه نیز بررسی شد.

پهبد عبدالکریم محمود ابراهیم رئیس ستاد کل ارتش سوریه

به گزارش خبرنگار ایکنا، سپهبد عبدالکریم محمود ابراهیم رئیس ستاد کل ارتش سوریه امروز، 20 اردیبهشت در ابتدای سخنان خود در همایش دو روزه بین‌المللی هندسه نظم جدید جهانی از همراهی ملت و دولت ایران در جریان جنگ همه جانبه ترور علیه سوریه قدردانی کرد.

وی در ادامه ترسیم قواعد جدید راهبردی در ارتباط میان کشور‌ها بر مبنای توازن قوا و منافع مشترک را اساس تحول نظام جهانی از تک قطبی به چند قطبی بیان کرد که در آن همکاری جای هیمنه و یکجانبه‌گرایی را خواهد گرفت.

به گفته رئیس ستاد کل ارتش سوریه، پیروزی سوریه در جنگ علیه تروریسم از نشانه‌های این تحول بزرگ است. وضعیت در اوکراین نیز با وجود تمام پیچیدگی‌ها و دخالت ناتو در آن جنگ چنین است. مقاومت جمهوری اسلامی ایران برای سال‌ها در برابر تحریم‌های اقتصادی با وجود تمام دشواری‌ها و پایداری چین در برابر طرح‌های هیمنه آمریکا در دریای چین گواه آغاز نظم جدیدی است.
رئیس ستاد کل ارتش سوریه در ادامه تأکید کرد: همراهی ایران و سوریه به عنوان میراث‌داران دو تمدن بزرگ منطقه در مواجهه با گردنکشی آمریکا و مواجهه با رژیم صهیونیستی نقش مهمی در تغییر وضعیت منطقه و جهان دارد که در سفر رئیس جمهور ایران به سوریه نیز بررسی شد.

به گفته وی حوادثی که با فریب، بهار عربی نامیده شد دو هدف مهم داشت: فراهم کردن زمینه برای خروج آمریکا از منطقه به منظور تمرکز بر شرق آسیا و دوم سیطره بر مسیر‌های انرژی اروپا و جهان و تأمین امنیت رژیم صهیونیستی.

وی افزود: ایجاد گروه‌های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره بخشی از این طرح بود از این رو پیروزی سوریه با حمایت ایران و روسیه را می‌توان مقدمه شکست طرح آمریکا و در نتیجه آغاز دوره جدیدی دانست که تصمیم آمریکا دیگر تعیین کننده نیست.

این نظامی عالی‌رتبه سوریه‌ای در ادامه با اشاره به نقش فناوری‌های نوین به ویژه هوش مصنوعی در موازنه قوا خواهان توجه کشور‌های محور مقاومت به این موارد شد.

وی همچنین توافق ایران و سعودی با میانجی‌گری چین را نیز نشانه دیگری از حاکمیت اراده آزاد بر روابط بین کشور‌ها دانست.

سپهبد عبدالکریم محمود ابراهیم در پایان از کمک‌های ایران به زلزله‌زدگان سوریه تشکر و ابراز امیدواری کرد که آینده منطقه و ملت‌های آن با اراده خود ملت‌ها و بر مبنای حق و قدرت ذاتی آن‌ها رقم بخورد.

همایش بین‌المللی هندسه نظم جدید صبح امروز با حضور و سخنرانی محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و سخنرانی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی و میهمانان خارجی از کشورهای مختلف آغاز به کار کرد.
 این همایش به مدت دو روز در محل دانشگاه دفاع ملی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha