آشنایی با مراحل چاپ قرآن در نمایشگاه «الجبیل» عربستان
کد خبر: 4141739
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳

آشنایی با مراحل چاپ قرآن در نمایشگاه «الجبیل» عربستان

وزارت امور اسلامی عربستان سعودی نمایشگاهی را با هدف آشنایی مردم با مراحل چاپ قرآن کریم در منطقه الجبیل برپا کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از تواصل، وزارت امور اسلامی و  دعوت و ارشاد عربستان با همکاری کمیسیون سلطنتی الجبیل و ینبع نمایشگاهی با عنوان «الصحف الشریف» را در مرکز خرید گالریا در شهرک صنعتی الجبیل افتتاح کرد. این نمایشگاه به مدت 14 روز به کار خود ادامه می‌دهد.

این وزارتخانه هدف از راه‌اندازی این نمایشگاه را خدمت به اسلام و مسلمین و اهتمام به قرآن کریم و مساجد در راستای رسالت این وزارتخانه برای ترویج ارزش‌های اسلامی بیان کرده است.

این نمایشگاه در اولین روز خود شاهد حضور گسترده بازدیدکنندگان بود که با مراحل چاپ و انتشار قرآن و چگونگی استفاده از فن‌آوری‌های روز برای خدمت به کتاب خدا در مجتمع چاپ قرآن ملک فهد در مدینه  منوره آشنا شدند.

هدف از برگزاری نمایشگاه این است که بازدیدکنندگان از تلاش‌های عربستان در زمینه نشر و چاپ قرآن کریم آشنا شوند و با ابزارها و تکنولوژی خاص و سازو کار و مراحل مختلف چاپ قرآن کریم آشنایی پیدا کنند. 
همچنین کتابخانه مکه مکرمه با نمایش نسخه‌های خطی قدیمی در این نمایشگاه شرکت کرده است. از مهمترین آنها می‌توان به نسخه‌‌ای که در سال 1270 هجری قمری نوشته شده است، نسخه خطی الشاطبیه حرز الامانی که در سال 724 هجری قمری نوشته شده است و نسخه خطی ادعیه امام نووی که در سال 786 نوشته شده است و سایر نسخه‌های قدیمی دیگر اشاره کرد.

 در این نمایشگاه مجموعه‌ای از کتاب‌های چاپ مجتمع ملک فهد، نسخ خطی قدیمی و فناوری‌های روز به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام
captcha