خدمتگزاری در اربعین؛ زمینه‌ساز تحول روحی شهرداری
کد خبر: 4159099
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
زاکانی در نشست ستاد اربعین شهرداری مطرح کرد؛

خدمتگزاری در اربعین؛ زمینه‌ساز تحول روحی شهرداری

شهردار تهران گفت: راهپیمایی اربعین زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت(عج) است. ما در شهرداری تهران مفتخریم نقش کوچکی در این حرکت بزرگ داشته باشیم.

زاکانیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، جلسه ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران امروز، هشتم مردادماه با حضور جمعی از مسئولان شهری در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد. 

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در ابتدای این جلسه با اشاره به هدف شهرداری تهران از حضور ستادی در برگزاری مراسم اربعین گفت: علاوه بر تحول کالبدی، مدیریت شهری ششم خود را ملزم به ایجاد زمینه‌های تحول روحی در پایتخت می‌داند. در نتیجه این تحول باید تهران الگویی برای سایر شهرهای کشور و همچنین، نمادی از کارآمدی نظام اسلامی باشد. 

وی با اشاره به اینکه رسیدن به چنین هدفی نیاز به ایجاد ظرفیتی بزرگ در مجموعه مدیریت شهری دارد، اضافه کرد: به همین جهت قبل از هر هدفی یکی از دلایل تشکیل ستاد اربعین در شهرداری تهران تمسک به حضرت سیدالشهدا(ع) برای ایجاد این ظرفیت در بدنه ماست. 

زاکانی در ادامه با اشاره به هتک‌حرمت‌های صورت گرفته به ساحت قرآن کریم، ادامه داد: امام حسین(ع) در حرکت خود اسلام ناب را از حکومت جور بنی‌امیه جدا کرد. پس از آن در طول تاریخ جان‌های بسیاری برای احیا و حفظ دین فدا شدند. نهضت مردم ایران و تشکیل نظام جمهوری اسلامی ثمره تاریخی این جان‌فشانی‌ها است. 

شهردار تهران با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی، بار دیگر قرآن و آموزه‌های آن در دنیا احیا شدند، افزود: به همین جهت امروز شاهد تلاش دشمنان برای مقابله با عظمت قرآن و سعی در هتک حرمت این کتاب آسمانی هستیم. اما تلاش آن‌ها راه به جایی نمی‌رود و روز به روز بر بزرگی و عظمت قرآن در دنیا افزوده خواهد شد. 

وی در پایان تأکید کرد: راهپیمایی اربعین زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت(عج) است. ما نیز مفتخریم در ستاد اربعین شهرداری تهران قدم کوچکی در راستای تحقق ظهور منجی بشریت برداریم.

محمدامین توکلی‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران نیز در دومین جلسه هم‌اندیشی ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران گفت: کمیته‌های ستاد اربعین تعیین تکلیف شده و مسئولین این کمیته‌ها مشخص شده‌اند به گونه‌ای که تقسیم کار بین شهرداری‌های مناطق، سازمان‌ها و معاونت‌ها برای پوشش مرزها، ارائه خدمات در برخی از شهرهای عراق و پوشش مراسم جاماندگان اربعین تقسیم بندی شده‌اند.

وی ادامه داد: امسال قرارگاه‌هایی در مناطق مرزی در مرزهای شلمچه، چذابه و ... و همچنین در داخل شهرهای عراق همچون سامرا، کوفه و در مسیر پیاده‌روی اربعین تشکیل شده است.

توکلی‌زاده به فعالیت ۴۰۰۰ نفر در ستاد اربعین امسال اشاره و اظهار کرد: عمده فعالیت‌های شهرداری تهران در گذشته متمرکز بر مسائل خدمات شهری بوده است، اما امسال شهرداری علاوه بر تقویت حوزه خدمات شهری به مسائل فرهنگی، حمل و نقل، ایمنی و ... نیز توجه ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام
captcha