خشم مسلمانان از سخنان رئیس جمهور آرژانتین
کد خبر: 4190898
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲

خشم مسلمانان از سخنان رئیس جمهور آرژانتین

اظهارات رئیس جمهور آرژانتین علیه مسلمانان با موضوع تروریسم اسلامی، خشم مسلمانان این کشور را درپی داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از صحافه 24، مرکز اسلامی جمهوری آرژانتین بیانیه‌ای صادر کرد که در آن مخالفت شدید خود را با عبارات توهین‌آمیز نسبت به کل جامعه اسلامی که توسط خاویر میلی رئیس‌جمهور جدید، ایراد شد را اعلام کرد.

رئیس جمهور جدید آرژانتین در جریان مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک یهودیان بوینس آیرس سخنانی را علیه مسلمانان مطرح کرد.

این بازی‌ها که در زبان انگلیسی به بازی‌های جهانی مکابیا به عنوان یک رویداد ورزشی منطقه‌ای شناخته می‌شود، معمولاً تحت نظارت و نظارت کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون‌های ورزشی بین‌المللی برگزار می‌شود.

خاویر میلی که قول انتقال سفارت آرژانتین به قدس اشغالی را داد و از او به عنوان دوستدار دین یهود یاد می‌شود، در سخنرانی خود بر تعهد خود در قبال دولت اسرائیل تأکید و تصریح کرد که در جنگ اعلام تروریسم اسلامی که برای صلح و آزادی انجام می‌شود، در کنار آن‌ها می‌ایستد.

مرکز اسلامی آرژانتین در بیانیه خود در واکنش به این اظهارات رئیس جمهور اعلام کرد: مایه تأسف است که رئیس‌جمهور ملت خود را فراموش می‌کند. او باید به نمایندگی از کل ملت آرژانتین صحبت کند که شامل صدها هزار مسلمان آرژانتینی می‌شود که در میهن ما زندگی می کنند. او با این اظهارات فرقه‌گرایانه و نژادپرستانه خود به ما توهین کرد.

این مرکز که در سال 1931 در بوینس آیرس تأسیس شد، خواستار برگزاری جلسه‌ای فوری با رئیس جمهور شد تا در این جلسه از او بخواهند که به سخنان نفرت‌انگیز خود نسبت به جامعه اسلامی پایان دهد و فضای گفت‌وگو را تشویق کند تا همگان بتوانند در صلح و احترام، همانطور که همیشه در آرژانتین بوده است، به زندگی ادامه دهند.

انتهای پیام
captcha