رونق فروش پوشاک اسلامی در سایه سرمایه‌گذاری و نوآوری‌های جذاب
کد خبر: 4193828
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۶

رونق فروش پوشاک اسلامی در سایه سرمایه‌گذاری و نوآوری‌های جذاب

گزارش وضعیت اقتصاد اسلامی در جهان نشان می‌دهد که صنعت لباس پوشیده پس از طی بحران و رکود ناشی از کرونا با ابتکارات تازه و رشد سرمایه‌گذاری‌ها رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از سلام گیت وی، صنعت  مد در جهان پس از رکود ناشی از همه‌گیری کووید-19 بهبود خوبی را تجربه کرد، همانطور که صنعت مد اسلامی، با احیای برندهای قدیمی، اضافه شدن بسیاری از برندهای جدید و ادامه علاقه از سوی خرده‌فروشان مشهور، شاهد بهبود خوبی بود.

بر اساس گزارش وضعیت اقتصاد جهانی اسلامی(SGIE) در سال 2023/24، مسلمانان برای پوشاک و کفش در سال 2022 به ارزش 318 میلیارد دلار هزینه کردند که نسبت به سال قبل 8.4 درصد افزایش یافته است.

پیش‌بینی می‌شود تا سال 2027، هزینه مسلمانان برای پوشاک و کفش به 428 میلیارد دلار برسد که رشد متوسط  6.8 درصد را شاهد خواهد بود. در طول سال‌های 2022/23، برندهای مد پوشیده به سرمایه‌گذاری برای رشد بیشتر ادامه دادند، در حالی که برندهای کوچک‌تر توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کردند.

 در مجموع شش معامله مربوط به صنعت پوشاک و مد متوسط در سال 2022/23 ثبت شد که چهار مورد از آنها فاش شد و ارزش آن 129 میلیون دلار بود.

سرمایه‌گذاری و نوآوری، عامل رونق بازار

بازار پوشاک اسلامی با برندها و محصولات جدید که دائماً در حال ظهور هستند تا زمانی که نیازهای مصرف‌کنندگان لباس پوشیده را برطرف کند به رشد خود ادامه می‌دهد. عالیه میا، تحلیلگر بخش مد پوشیده در شرکت DinarStandard می‌گوید: برندهای اصلی به گسترش عرضه لباس‌های پوشیده ادامه داده‌اند.

اندونزی در نظر دارد که به پایتخت جهانی پوشاک تبدیل شود و در حال حاضر ابتکارات متعددی را برای دستیابی به این هدف انجام داده است. چشم‌انداز رشد این صنعت خوب است و سرمایه‌گذاران چندین حوزه فرصت‌های دارای بازدهی بالا برای سرمایه‌گذاری دارند.

رونق فروش پوشاک اسلامی در سایه سرمایه‌گذاری و نوآوری‌های جذاب

 خرده‌فروشان مشهور لباس در تلاشی گسترده برای فراگیر بودن و توجه به همه سلیقه‌ها، به فروش طیف‌ها و مدل‌های لباس پوشیده توجه کردند. گرایش دیگر باعث شد که برندهای مد پوشیده با خرده‌فروشان اصلی برای افزایش دسترسی به محصولات خود شریک شوند، اگرچه برخی ترجیح دادند شعبه‌های خود را گسترش دهند.

چندین برند نوآوری‌هایی را برای رفع نیازهای متنوع مصرف‌کننده‌های مد پوشیده، مانند لباس موج‌سواری ساده، لباس‌های ساخته‌شده با پارچه‌ای که می‌تواند نور حاوی ویتامین D را جذب کند و اولین حجاب و نقاب ضد باد و آب، عرضه کردند.

فرصت‌های تازه صنعت پوشاک اسلامی

در مناطق خاص، مانند ایالت نیویورک و اتحادیه اروپا، قوانین جدیدی برای تضمین پایداری شرکت و برندهای تولید اخلاقی معرفی شدند. در حالی که در برخی مکان‌ها زنان به لحاظ قانونی از داشتن حجاب منع شده‌اند، کاربران شبکه‌های اجتماعی و افراد تأثیرگذار و مشهور درباره این تبعیض صحبت کرده‌اند و به آموزش عمومی درباره زنان مسلمان کمک می‌کنند.

همانطور که مد پوشیده بیشتر در کانون توجه قرار می‌گیرد و در مدارس مد، رویدادهای مد و فروشگاه‌های خرده فروشی مشهور به رسمیت شناخته می‌شود، این بخش پویا از صنعت مد به گسترش خود ادامه خواهد داد.

در همین حال، گزارش SGIE نشانه‌های قابل توجهی از فرصت‌های جدید را شناسایی کرده است که باعث رشد این حوزه می‌شود. این نشانه‌ها شامل خرید جمعی است که به عنوان یک روش محبوب برای خریداران لباس مطرح شده است. فروش مجدد و اجاره لباس مؤثرترین راه برای پایدارتر کردن صنعت مد است و تقاضای فزاینده برای لباس‌های ورزشی پوشیده برای زنان، از دیگر فرصت‌های این عرصه است. 

انتهای پیام
captcha