آمریکا به دنبال تداوم سلطه خود در عراق است
کد خبر: 4163567
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
سخنگوی جنبش نجباء مطرح کرد:

آمریکا به دنبال تداوم سلطه خود در عراق است

سخنگوی جنبش نجباء در عراق در سخنانی تأکید کرد که آمریکایی‌ها پشت پرده بحران‌های موجود در این کشور هستند و تلاش می‌کنند تا سلطه خود را بر عراق تداوم بخشند.

به گزارش ایکنا، نصرالشمری، سخنگوی جنبش نجباء عراق در گفت‌وگویی مطبوعاتی اظهار داشت: آمریکا تنها جریان پشت‌پرده بحران عراق است که نه‌تنها از سال 2003 بلکه از سال 1991 با بمباران اغلب نیروگاه‌های برق و جلوگیری از عقد قرارداد با شرکت‌های مجرب، این بحران را تشدید کرده است.

وی افزود: ایالات متحده با جایگزینی شرکت‌های ورشکسته آمریکایی، آن‌ها را بر همه اجزای صنعت عراق تحمیل می‌کند که با انحصارطلبی، باعث تضعیف خدمت‌رسانی در کشور می‌شوند.

سخنگوی جنبش نجباء تصریح کرد: آمریکا به بهانه تحریم و با جلوگیری از وصول بدهی‌های صادرات گاز ایران به عراق، به دنبال حفظ سلطه سیاسی و اقتصادی خود بر عراق است.

الشمری افزود: آمریکا در عراق، پا را فراتر گذاشته و سوای از مسائل سیاسی و اجتماعی، در امور فرهنگی و اجتماعی ملت مسلمان عراق نیز دخالت می‌کند.

وی تأکید کرد: ما اطمینان کامل داریم که یاری خدا شامل حالمان می‌شود و با پایان حضور اشغالگران مستکبر آمریکایی در منطقه، مشکلات و بحران‌های ساخته دست آنان نیز به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha